Mencari Redha Illahi

Mencari Redha Illahi

Tuesday 24 September 2013

sejenak kita menziarahi neraka Allah...


Neraka...sering kita mendengar alam ghaib ini. Manusia yang hidup di dunia yang tidak mengamalkan 'amar ma'ruf nahi mungkar' akan mendapat azab Allah seperti mana yang Allah janjikan.

kita memohon kepada Allah swt. supaya Dia tidak menghumbankan kita kedalamnya. kita memohon kepada Allah swt. supaya kita langsung tidak di sentuhinya. sesungguhnya, itu adalah seburuk-buruk tempat seksaan yang dasyat.

mereka yang berdosa serta melakukan larangan-Nya dan tidak mahu bertaubat dan menyesal, neraka adalah jawapannya...

Allah menerangkan dlam surah Al-Baqarah ayat 39 yang bermaksud,


"ada pun orang-orang kafir dan mereka yang mendustakan ayat-ayat kami, mereka adalah daripada kalangan ahli neraka. mereka kekal di dalamnya.."


    ramai yang berfoya-foya dan alpa di dunia ini..

mereka berasa esok sentiasa ada. mereka menangguhkan taubat, melambat-lambatkan usaha melakukan kebaikan. terlupa pada suatu ketika kelak, pasti makhluk bernama maut datang menyapa. tidak ada yang layak menceritakan dan menggambarkan kedasyatan neraka ini, melainkan Tuan kepada neraka.jangan kita menyangka apabila kita melihat neraka yang Allah swt, sediakan kepada kita, kita akan dapat meminta dan merayu kepada Allah untuk kembali kedunia untuk beramal soleh..

tidak ada yang lebih layak menceritakan dan menggambarkan kedasyatan nerakai ni, melainkan Tuan kepada neraka. jangan kita menyangka, apabila kita melihat neraka Allah swt sediakan kepada kita, kita dapat meminta dan merayu kepada Allah untuk kembali ke dunia untuk beramal soleh.





No comments:

Post a Comment